Fallathan nie był zawsze taki sam, choć jeden element pozostał w nim niezmienny ale też nie do końca 😛 Pierwotnie stolicą Fallathanu była Vanthia, jedyne miasto w świecie gry. Z czasem jednak i ono się zmieniło w Azeloth, wielką stolicę Daakarskiego imperium, które upadło… A na jego miejsce powstało wiele krain. Poniżej przedstawiam całą galerię zmian jakie przez lata zachodziły w GW/KF. To pozwoli wam lepiej sobie zobrazować jak to wszystko przebiegało choć oczywiście wielu rzeczy tutaj nie znajdziecie bo zagineły w pomroce dziejów ale pamiętają o nich gracze 😉
Jedne z pierwszych map, powstałych w 2005 roku. Przedstawiają zgodny z konwencją Vallheru świat, czyli miasto, las Talmil i góry Khazad-nar.
W 2005 roku, jakiś czas po powstaniu gry GW sprzymierzyło się z grą Arcania. Gra ta także stała na silniku Vallheru, w sumie to było jedno z pierwszych wyzwań jakie podjąłem jako programista, połączyłem dwa silniki w jeden, dzięki czemu GW zyskało drugie miasto i państwo zarazem. Admin Arcanii zniknął jakiś czas potem i ta kraina trafiła w ręce mojego brata Alucarda. Po wielu przekształceniach w końcu stała się ziemią zależną Irimgardu.
Historia Arcanii jest jednak mocno burzliwa ponieważ przez większość czasu była zarządzana przez ród Rionów, kiedy Alucard odszedł z gry trafiła w ręce jego fabularnych potomków, brała udział w wojnie po stronie Cesarstwa, które walczyło z opanowanym przez Lisza Romen-dorem. Władał nią Helfindel a później Ronin, który przekazał księstwo w ręce władców Irimgardu (łamiąc przy okazji układy z Cesarstwem). W każdym razie linia Rionów wygasła w Arcani, a księstwo zostało całkowicie zmienione wg wizji władców antymagicznego kraju.
W marcu 2005 roku zaczęła się kształtować wizja gry jako gry mmo, klanowej. Powstały klany, które zaczęły odgrywać większą rolę niż państwa.
Efektem tego była era klanów. Każdy klan miał własne miasto i w pewnym sensie państwo, które mógł kontrolować. Był to czerwiec 2005 roku.
Era klanów trwała do chwili wprowadzenia nowego podziału administracyjnego w postaci nowych państw. Zapoczątkowało to powstanie Romen-doru, który utworzyli Rasengan, Maho oraz Vilquar. Stworzyli oni nowy kraj ponieważ nie podobały im się działania Rionów w Cesarstwie. Powstał wtedy koncept wielu krajów, który rozwijany jest do dzisiaj. Z tej okazji w 2007 roku stworzona została mapa, która przez wiele lat służyła dzielnie GW.
Akcja gry działa się tylko na małym skrawku w lewym, górnym rogu. Na początku mieściły się tam tylko trzy kraje: Cesarstwo, Arcania i Romen-dor. Jak widac są tam zaznaczone wyspy, które potem stały się nowymi krajami: Urrthorror i Reptilia, a za górami powstało Amarth i Irimgard. Mapa weszła do użytku jeszcze w czasach GW ale już w 2012 roku gra otrzymała nową domenę kf2.pl, zmienił się silnik z Vallheru na Fenix Engine i wszystko zaczęło żyć nowym rytmem. I tutaj dochodzimy do współczesnej mapy jaka obecnie jest w grze.
Cały proces jaki przeszła gra przez ten czas widać w tych wszystkich grafikach. W zamierzeniach Fallathan nie miał być dużym światem, lecz ciągła pogoń za realizacją potrzeb i zamierzeń graczy poszerzyła go o coraz to nowe ziemie, w końcu czyniąc tym czym jest obecnie. Rzadko te zmiany były wymysłem administracji, w większości to gracze kreowali świat, podobnie jak teraz, tworząc nowe państwa, lokacje. Wydarzenia małe czy duże, wszystko to ma znaczenie i buduje historię Fallathanu i dokładnie o to w całym RPG chodzi 😉 Opowieść jest najważniejsza.